Wij geven 3 redenen waarom jij als MKB’er moet kiezen voor VoIP

 

Steeds meer bedrijven kiezen voor een telefooncentrale in de cloud. Niet gek, want zo’n moderne centrale belooft verbeterde productiviteit, meer gebruiksgemak én tot 68% lagere kosten ten opzichte van traditionele telefonie. Logisch dus, dat veel ondernemers een moderne telefooncentrale zien als belangrijke mogelijkheid om de communicatie te verbeteren en tegelijkertijd kosten te besparen.

Voice over Internet Protocol (VoIP)-telefoonsystemen bieden ontelbaar veel mogelijkheden voor bedrijven van elke omvang. Of je nu een eenmanszaak hebt, MKB’er bent of een multinational draaiende houdt, een VoIP telefooncentrale maakt het mogelijk om over internet te bellen. Bij het afwegen van de voor- en nadelen zijn de voordelen moeilijk te negeren. Een VoIP centrale biedt ieder bedrijf veel extra’s. Twijfel je nog te veel of je moet overstappen? Dan zetten wij graag de drie belangrijkste redenen waarom jij als MKB’er moet kiezen voor een moderne telefooncentrale.

1. Een moderne telefooncentrale vereist geen hardware

Met een moderne telefooncentrale is een duur bezoek van technici verleden tijd. In tegenstelling tot een traditionele telefooncentrale, die fysiek in je kantoor staat, vind je een moderne telefooncentrale in de cloud. Opgeslagen in een goed beveiligd datacenter in Nederland. Geen fysieke hardware of telefoonkabels meer. Hierdoor is het voor ons mogelijk om jouw telefooncentrale binnen 24 uur over te zetten naar een moderne telefooncentrale. Daarbij maakt VoIP het mogelijk om ook zonder vaste telefoon telefoongesprekken te voeren. Bijvoorbeeld via je pc of telefoon door middel van een softphone app. Toch gehecht aan je bureautelefoon? Geen punt. Wij hebben een tal van VoIP telefoons beschikbaar.

2. VoIP kent geen beperkingen

Traditionele telefoondiensten leggen beperkingen op aan jouw werknemers. Dit komt omdat de 9 tot 5 cultuur steeds meer aan het verdwijnen is. Traditionele vaste telefoons kun je maar aan één mobiele telefoon koppelen. Werknemers die om welke reden dan ook niet op kantoor zijn (bijvoorbeeld een dag thuis werken, op zakenreis zijn of een afspraak hebben met een klant) hebben dan geen toegang tot hun zakelijke telefoonnummer. Niet handig! Kies je voor een telefooncentrale in de cloud dan doet de locatie er niet toe. Zolang jouw werknemers of collega’s toegang hebben tot internet en een computer of mobiel apparaat blijven zij bereikbaar. Het enige wat ze hoeven doen is een softphone downloaden of hun vaste en mobiele telefoon te integreren met Vast Mobiel Integratie of een vast nummer op mobiel. Vanaf elke locatie op het vaste nummer bereikbaar zijn, thuis op kantoor of onderweg. Met een moderne telefooncentrale is jouw onderneming klaar voor de toekomst!

3. VoIP voordeligste optie als je internationaal opereert

Naarmate jouw onderneming uitbreidt, kan de behoefte aan internationale gesprekken toenemen en de daarmee gemoeide bedrijfscommunicatiekosten. VoIP-telefoondiensten kosten 68% minder dan traditionele telefoondiensten, waardoor je geen kosten meer hoeft te maken voor lokale, interlokale én internationale gesprekken. Bovendien hebben gratis telefoonnummers doorgaans lagere tarieven per minuut bij een moderne telefooncentrale dan traditionele telefonie diensten. Met Hosted VoIP van Fieber bel je al vanaf 2 cent per minuut naar vaste en mobiele nummers in Nederland. Bel je veel? Met Hosted VoIP onbeperkt maak je je geen zorgen meer om hoge belkosten. Je koopt je gesprekken al af voor € 9,- per maand. Wil je geen lokale uitstraling? Kies dan voor een 088- of 085-nummer. Bij ons bestel je eenvoudig een nieuw nummer voor slechts EUR 1,-. Actief in Duitsland, België, Frankrijk, Engeland of Amerika? Ook voor internationale telefoonnummers kun je terecht bij Fieber.

Meer weten?

ISDN stopt per 1 september 2019. Ben jij al overgestapt? Wij adviseren je graag voor een passend alternatief voor jouw onderneming. Meer weten over de voordelen van Hosted VoIP? Of wil jij weten hoe jouw onderneming efficiënter kan werken? Download dan onze whitepaper. Bel ons als je vragen hebt. Wij helpen je graag. Je kunt ons bereiken via 088 2550102.