Of je nu naar een restaurant gaat om te dineren, naar een notariskantoor gaat of op het kantoor van een klant aankomt voor een zakelijke bijeenkomst, een van je eerste vragen is altijd ‘wat is het Wi-Fi wachtwoord?’.

Het tempo van de digitale transformatie stijgt. Doordat het toenemende gebruik van smartphones betekent dat Wi-Fi een fundamentele vereiste is geworden. Dit geldt voor bedrijven overal ter wereld. Slimme ondernemers begrijpen dat ze, om de concurrentie bij te houden, digitale transformatie moeten omarmen. Maar het Wi-Fi-netwerk voelt soms als een over het hoofd gezien element van de vergelijking. We leggen je uit hoe je het maximale uit je WiFi-netwerk kunt halen?

Het belang van een goed Wi-Fi-netwerk 

Er is geen twijfel over dat WiFi de standaard is voor organisaties. Wanneer er problemen in je netwerk ontstaan, kan dit verwoestend zijn. Om te beginnen zijn bedrijven van elke omvang afhankelijk van hun zakelijk internet glasvezel. Dit kan zijn om een POS-systeem te laten draaien, kaartbetalingen uit te voeren, of om facturen te versturen. Elke onderbreking van deze dingen kunnen een bedrijf tot stilstand brengen. Dit is iets wat MKB-bedrijven zich niet kunnen veroorloven. 

Als MKB-bedrijf is de kans groot dat de eigenaar van het bedrijf – of misschien wel de jongste, meest technisch onderlegde werknemer – ook werkzaamheden uitvoert van een IT-afdeling. En dat terwijl ze ook hun dagelijkse werk proberen te doen. Dit is duidelijk niet productief. Hierdoor wordt de aandacht van waardevolle middelen afgeleid van de taken die ze moeten uitvoeren. Dit belemmerd de productiviteit waardoor je bedrijf niet kan groeien. 

Download E-Book

Veilig online zaken doen

DOWNLOAD

Hoe je de Wi-Fi op kantoor kunt maximaliseren 

Bedrijfseigenaren zijn ongelooflijk afhankelijk van hun Wi-Fi-netwerk. Het is absoluut noodzakelijk dat ze een oplossing vinden die probleemloos en efficiënt werkt en wat geen grote IT-overheadkosten met zich meebrengt. Het gebruik van een Wi-Fi-netwerk in de cloud kan deze oplossing bieden. Om te beginnen kun je met het verplaatsen van je Wi-Fi naar de cloud eenvoudig een nieuw netwerk opzetten. De configuratie van toegangspunten en gebruikers zijn allemaal eenvoudig via het cloudgebaseerde dashboard te beheren.

Als eigenaar van een klein bedrijf is het waarschijnlijk dat je vaak onderweg bent, klanten ontmoet, netwerkevenementen bijwoont en af en toe op zoek bent naar vijf minuten om op adem te komen. Het is onmogelijk om te denken dat je altijd op het werk aanwezig bent en in staat bent om eventuele Wi-Fi-problemen op te lossen wanneer deze zich voordoen. Door je Wi-Fi-beheer naar de cloud te verplaatsen, heb je overal en op elk apparaat toegang tot het netwerk.

Bovendien betekent dit voor kleine bedrijven die meerdere locaties hebben, dat je de netwerken van al je locaties vanaf één plaats kunt beheren. Zonder dat je van het ene kantoor of winkel naar het andere hoeft te reizen om Wi-Fi problemen op te lossen. 

Dit gemak van beheer strekt zich ook uit tot het oplossen van problemen. Via de cloud Wi-Fi-app is het eenvoudig om eventuele problemen op het netwerk te bekijken en te beoordelen, met tips en wizardgestuurde oplossingen die ervoor zorgen dat de meeste problemen eenvoudig en snel kunnen worden opgelost. 

Het maximale uit je WiFi-netwerk halen

Wi-Fi  is steeds belangrijker geworden in de manier waarop mensen zaken doen.  Daarom zijn ook de manieren waarop het een toegevoegde waarde kan bieden toegenomen. Van vaste lasten naar een inkomstenbron. Simpel gezegd, de waarde van je Wi-Fi-netwerk ligt niet langer alleen in het verbinden van je bedrijf en je klanten met het internet. Maar al te vaak is het echter zo dat bedrijven deze kansen niet ten volle benutten. 

Een voorbeeld voor restaurants: als mensen zich eenmaal hebben aangemeld bij je netwerk is het mogelijk om de locatiegegevens te gebruiken. Deze locatiegegevens helpen je bij het begrijpen van de voetstappen die plaatsvinden buiten je restaurant. Wanneer je WiFi detecteert dat er pieken en dalen zijn bij het in de buurt komen van je restaurant, kun je mensen verleiden met een aanbieding. Als we nog een stap verder gaan, kunnen deze aanbiedingen worden geleverd via een direct marketing campagne die via het Wi-Fi netwerk wordt verstuurd. Dit geeft je business weer een boost!

Digitale levensstijl

Consumenten worden steeds comfortabeler met de rol die technologie speelt in de winkelervaring. Retailers kiezen voor een omnichannel- en clicks-en-bricks-aanpak als ze klanten een service willen bieden die aansluit bij hun digitale levensstijl. Wi-Fi biedt retailers de mogelijkheid om met klanten te communiceren op een manier die voorheen niet mogelijk was. Ze kunnen bijvoorbeeld een speciale aanbiedingen sturen toen ze in de tussentijd hebben overlegd. Zo kan je vaste klanten vroegtijdig toegang te geven tot de januari uitverkoop.

Deze interacties zijn van cruciaal belang voor retailers. Op deze manier bouw je sterkere relaties met klanten. Op hun beurt leidt dit weer tot succesvolle bedrijven. Wi-Fi is de technologie die hen faciliteert.