Keuzemenu

Je klanten nog beter van dienst zijn met een duidelijk keuzemenu

Zelfs met een fulltime secretaresse die je telefoon opneemt, is het niet altijd mogelijk om iedereen direct te woord te staan. Daarom is een keuzemenu van belang: bellers krijgen direct de juiste informatie en jij krijgt eventuele voicemailberichten doorgestuurd. Hiermee bied je betere service aan de klant en ontlast je ook nog eens de telefoniste of receptioniste. Zodat zij tijd over houdt voor andere dingen!

Een keuzemenu is één van de handige opties van Hosted VoIP. Met een goed keuzemenu mis je nooit meer per ongeluk een belangrijk gesprek. Dit kan je zelf doen, maar wij kunnen ook een professioneel audiobericht voor je inspreken. De tekst die wordt ingesproken maak je zelf. Dit noemen we een belplan. Hierin staat wat de beller te horen krijgt en waar de telefoon gaat rinkelen.

Natuurlijk kunnen we je helpen bij het maken van een belplan. Belangrijk is om je af te vragen hoe je zelf geholpen zou willen worden als je als klant naar jouw bedrijf belt.

Meer weten over Hosted VoIP of gelijk bestellen?

Klik hier

Meer info over deze functie?

* Deze velden zijn verplicht

hosted voip telefooncentrale

5 tips voor een professioneel keuzemenu

  1. Gebruik korte teksten, zodat klanten snel de juiste persoon te pakken hebben. Gebruik liever: “1 voor sales” in plaats van “kies 1 voor de afdeling sales”.
  2. Bied niet te veel keuze. Dit zal leiden tot veel frustratie en verwarring bij de bellers. Ons advies is om niet meer dan 3 niveau’s toe te passen. Zorg ervoor dat een beller nooit langer dan 30 seconden moet wachten voordat hij iemand aan de lijn krijgt.
  3. Om te voorkomen dat bellers onnodig lang moeten wachten kun je het beste de meest gekozen keuzes als eerste benoemen. Hierdoor worden bellers sneller geholpen en verhoog je de klanttevredenheid.
  4. Buiten openingstijden niet bereikbaar? Laat dan een ander bericht horen in plaats van het keuzemenu. Hiermee voorkom je dat mensen het hele keuzemenu afluisteren en er dan pas achter komen dat het bedrijf gesloten is.
  5. Als je een wachtrij inricht na het keuzemenu heb je verschillende mogelijkheden. Je kan er voor kiezen wachtrij muziek af te laten spelen, Het aantal wachtenden te noemen of de verwachtte wachttijd te vermelden. Veel mensen geven de voorkeur aan het vermelden van de verwachtte wachttijd.

Nog meer gratis functies:

Onze klanten