Met WhatsApp voor Bedrijven is het nu nog makkelijker om contact te hebben met je klanten. Je hebt hiermee de meest gebruikte particuliere chatdienst tot je beschikking speciaal voor zakelijk gebruik! Ten opzichte van de chatdienst die je hoogstwaarschijnlijk ook zelf gebruikt, heeft de zakelijke versie meer voordelen. En die komen jou en je organisatie alleen maar ten goede.

WhatsApp voor Bedrijven; De perfecte aanvulling op vaste telefonie

Neem je al Hosted VoIP bij ons? Dan weet je als geen ander dat je bereikbaarheid ontzettend belangrijk is. Je merkt dan waarschijnlijk dat de manier waarop klanten contact met je opnemen, anders is geworden. Telefonie blijft, maar voor een kort vraagje is een chatbericht ideaal. Of dit nu via de chat op je website gebeurt, of via de mobiele telefoon. Het laatstgenoemde is ideaal voor bedrijven! Waarom? Je klant heeft zijn of haar (zakelijke) mobiele telefoon altijd op zak!

Start nu met WhatsApp voor Bedrijven

Chat met je zakelijke telefoonnummer

Je kunt met WhatsApp voor Bedrijven gebruik maken van je zakelijke telefoonnummer. Dit in tegenstelling tot WhatsApp voor particulieren waarbij je alleen je persoonlijke 06-nummer kunt gebruiken. Hierdoor hoef je maar één telefoonnummer met je klanten te communiceren wat het voor hen weer overzichtelijk maakt. Een nummer waarop je telefonisch bereikbaar bent maar ook via het kanaal wat je klanten waarschijnlijk al dagelijks gebruiken. Een laagdrempelig én toegankelijk oplossing om je klantcontact te bevorderen.

Beheer WhatsApp chats via je browser

Geen gedoe meer met chatberichten versturen via je mobiele telefoon. Vooral wanneer er veel berichten binnenkomen is dit lastig. Je bent het overzicht al snel kwijt op een klein scherm. Het is nu ook mogelijk om alle chats te beheren in je browser en/of app op je computer! Handig, want je hebt in een overzicht al je inkomende berichten. Wat ook erg fijn is aan deze functie is dat je kunt chatten door gebruik te maken van je toetsenbord.

Goed om te weten: Je kunt zowel via de browser als op een mobiele telefoon chatten. Dit kan zelfs tegelijkertijd! Dit kan uitkomst bieden wanneer je tussendoor weg moet of wanneer je naar de werkplaats moet.

Communiceer met je klanten wanneer het jou het beste uitkomt

Is je organisatie actief in bijvoorbeeld de autobranche en zijn je collega’s aan het werk in de werkplaats of een loods? Dan kunnen je collega’s niet altijd de telefoon opnemen. In dat geval biedt WhatsApp voor Bedrijven uitkomst. Wanneer het uitkomt, kunnen zij de vragen beantwoorden.

Eenvoudig via WhatsApp afbeeldingen en/of filmpjes met elkaar delen

In sommige gevallen is het voor klanten lastig om aan te geven wat het probleem is. Een foto is eenvoudig gemaakt met WhatsApp en zegt vaak meer dan woorden. Andersom kan dit natuurlijk ook! Jij kunt ook foto’s en/of video’s versturen naar je klant ter verduidelijking.

Tritel - WhatsApp for Business Automatisch Antwoorden

Automatische berichten instellen bij afwezigheid

Stel een afwezigheidsbericht in wanneer je je klanten niet kunt beantwoorden. Zo weten je klanten wanneer ze een bericht kunnen verwachten. Je kunt ook een begroeting instellen om je klanten kennis te laten maken met je bedrijf.

Tritel - WhatsApp for Business Automatisch Antwoorden

Snelle antwoorden

Grote kans dat je veel dezelfde vragen binnenkrijgt. Stel hiervoor snelle antwoorden in. Zo hoef je niet steeds hetzelfde te typen. Door eenvoudig het /-teken in te toetsen komen de snelle antwoorden tevoorschijn.

Mogelijkheid te koppelen aan diverse systemen

Maak je gebruik van een Customer Relationship Managementsysteem (CRM-systeem) of een ticketingsysteem? Je kunt deze systemen (en andere softwareprogramma’s) onderling met WhatsApp laten communiceren. Zo kun je bijvoorbeeld automatisch een ticket aanmaken zodra je een bericht hebt ontvangen of kun je gegevens meesturen die bij jou in een systeem gedocumenteerd staan. Denk bijvoorbeeld aan een afspraakbevestiging of planning voor levering. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden!

Contactgegevens altijd in bezit met WhatsApp voor Bedrijven

Doordat WhatsApp gelinkt is aan een persoonlijk telefoonnummer, heb jij als bedrijf altijd de juiste contactgegevens tot je beschikking! Al helemaal handig wanneer je je CRM-systeem ook nog eens kunt koppelen.

Geen dual-sim of aparte telefoons nodig

Als je gebruik maakt van de consumenten WhatsApp in plaats van WhatsApp voor Bedrijven, loop je tegen het probleem aan dat je maar één telefoonnummer per WhatsApp-account kunt gebruiken. Een duo-sim werkt niet en het gebruik van meerdere mobiele telefoons is omslachtig. Met WhatsApp voor Bedrijven is dit niet meer nodig! Je bent bereikbaar op één centraal nummer en omdat het een aparte app is, houd je je privé en zakelijke Whatsapp gescheiden.

Start nu met WhatsApp voor Bedrijven

Start nu met WhatsApp voor Bedrijven en ervaar een nog beter klantcontact! Ben je nieuwsgierig geworden en neem je al diensten bij ons af? Neem dan contact op met je accountmanager.

Voor vragen of meer informatie kun je ons altijd even bellen. Wij zijn bereikbaar op het nummer 088 – 255 0 100 en via sales@fieber.nl.