Waar bevindt jouw doelgroep zich? Is dit binnen een straal van 20, 50 of 100 kilometer rond je bedrijf? Zorg er dan voor dat je lokaal zichtbaar bent. Daarmee bedoelen we niet alleen het logo op je bedrijfspand, maar ook online lokale zichtbaarheid.

Deze tip is makkelijk toe te passen, ook als je niet zo veel verstand hebt van websites en online marketing. Hij bestaat uit 2 delen.

  1. Zet je bedrijf op de online kaart

We gaan er voor het gemak vanuit dat jouw bedrijf een website heeft. Zorg er dan voor dat jouw bedrijfslocatie staat aangegeven op Google Maps. Dat doe je door je aan te melden op Google Mijn Bedrijf. Na je aanmelding krijg je per post een code toegestuurd om te bewijzen dat het echt jouw bedrijfslocatie is. Voeg je telefoonnummer en openingstijden toe en je bent meteen een stuk beter vindbaar voor je (potentiële) klanten!

  1. Zorg voor een eigen (lokaal) telefoonnummer

Nog vaak komen we ondernemers tegen die zakelijk bellen met hun 06-nummer. Het is logisch dat je hiervoor kiest als je net een bedrijf bent gestart, want het nummer is immers al van jou. Toch is het verstandig om ook een lokaal telefoonnummer aan te vragen. Zeker als je bedrijf inmiddels al erg is gegroeid.

Woon je bijvoorbeeld in Rotterdam en heb je daar een lokale winkel, kapsalon of installatiebedrijf? Dan kies je voor een telefoonnummer dat begint met 010. Als jouw potentiële klanten online zoeken naar je bedrijf, zien ze jouw netnummer en daarmee weten ze dat je in de buurt zit.

Voordelen lokaal nummer

Behalve dat het hebben van een eigen zakelijk telefoonnummer goed is voor je lokale uitstraling, is het ook nog eens goed voor een heleboel andere dingen. Je kunt het namelijk zo instellen dat je alleen bereikbaar bent binnen de openingstijden die jij aangeeft. Word je daarbuiten gebeld, dan komt de beller in een antwoordapparaat terecht. Of wat dacht je van een keuzemenu, gemakkelijk openingstijden of wachtmuziek? Allemaal functies die je er bij krijgt als je een Hosted VoIP abonnement afneemt bij je nieuwe nummer.

 

Meer informatie over deze telefonie-tip? Bel ons via 088 – 25 50 100 of stuur een e-mail.