Wachtrij

Vang je bellers op in een wachtrij!

Met Hosted VoIP van Fieber kun je in principe een onbeperkt aantal telefoongesprekken opvangen. De beperking zit hem in het feit dat jij of de telefoniste maar één persoon tegelijk te woord kan staan. Bij organisaties met hoge piekdrukte is het handig om tijdens deze momenten een wachtrij in te stellen. Eventueel met wachtmuziek.

Een wachtrij wordt meestal gebruikt na een keuzemenu of voor een afdeling met veel bellers. De bellers worden opgevangen in de wachtrij en krijgen een wachtmuziek of een informatieve boodschap te horen. Hierdoor weten de bellers dat het wat drukker is en dat ze even moeten wachten.

Zodra een medewerker vrij is, zal de volgende beller worden doorgeschoven. Deze wordt standaard in de volgorde ‘first in, first out’ doorgezet. Maar er zijn ook andere volgordes in te stellen. Dus niet dat de medewerker die als eerste vrij is het gesprek krijgt, maar bijvoorbeeld diegene die de kortste gesprekken heeft of juist de langste gesprekken de volgende beller krijgt.

Je kunt ook instellen dat medewerkers na het telefoongesprek nog even de tijd hebben om nog administratieve handelingen te doen voordat ze het volgende telefoongesprek krijgen.

Voor welke organisaties is een wachtrij interessant?

  • Huisarts of tandarts voor het telefonisch spreekuur of de afsprakenlijn
  • Onderwijs, vlak voor schooltijd wanneer veel leerlingen ziek worden gemeld
  • Verkooporganisaties met veel inkomende gesprekken

Een wachtrij is één van de diensten die je gratis bij Hosted VoIP geleverd krijgt. Heb je vragen over deze of andere features? Vul het formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Zelf bellen kan natuurlijk ook. We zijn te bereiken via 088 – 25 50 100.

Meer weten over Hosted VoIP of gelijk bestellen?

Klik hier

Meer info over deze functie?

* Deze velden zijn verplicht

Features Hosted voip telefonie

Waarom kiezen voor een wachtrij?

  • Het vergroot je bereikbaarheid
    Met een wachtrij heeft de beller het idee dat hij sneller aan de beurt is. Hierdoor mis je minder gauw gesprekken. Tegelijkertijd verbeter je de bereikbaarheid van je onderneming.
  • Je kunt de maximale wachttijd aanpassen
    Niemand vindt wachten leuk. Het wordt al iets minder erg als je weet hoe lang de wachttijd nog is. Je kunt er ook voor kiezen om de wachttijd te beperken tot een maximum aantal minuten of bellers. Daarna kun je een bericht laten afspelen of de bellers een terugbelverzoek laten inspreken.
  • Het is klantvriendelijk
    Als de klant de moeite neemt je te bellen, maar een in-gesprektoon te horen krijgt, is dat een afknapper. De kans is groot dat de klant ophangt en misschien niet meer terug belt. Met een wachtrij komt je organisatie professioneel en klantvriendelijk over.
  • Je kunt wachtmuziek instellen
    Deze functie krijg je ook gratis bij Hosted VoIP. Met wachtmuziek zet je je bellers in de wacht met een muziekje. Meer informatie over wachtmuziek vind je hier.

Nog meer gratis functies:

Onze klanten